"Vi viser deg, hvordan du kan spare penger!"

Tips til å god form + BMI utregning

Av Anita Anita i Sunnere liv

Det skal ikke være vanskelig å få god form. Korte, tøffe treningsøkter er det som er #1 i dag. Ifølge forskning, kan korte perioder med intensive treningsøkter være like effektive, og noen ganger enda mer effektive, enn lengre treningsøkter. Ønsker du å slanke deg, bli sunnere og føle deg flott? Velg Quick Total-Body Workout (hurtig trening for hele kroppen). Forbrenn fett og få en lavere Body Mass Index (BMI)! Vi skal vise deg BMI utregning i tillegg.

Hva å gjøre

1

Beregn din BMI. Din BMI eller Body Mass Index er basert på din høyde og vekt. Voksne bør ha BMI på ca 18,5 til 24,9. Det er mange øvelser som kan hjelpe deg å oppnå ideell BMI. God form kan bidra til å redusere risikoen for flere fedmerelaterte sykdommer. Treningsøkter av høy intensitet er noe som hjelper deg å oppnå sunnere BMI. Hva venter du på?

2

Start med en 5 minutters oppvarming, f.eks. gå på kort tur eller bruk en hoppetau for å varme deg opp.

3

Begynn med Quick Total-Body Workout:

Denne øvelsen er delt i to deler. Del 1 er hoppe-lunges og spider lunges (lunges heter også utfall på norsk). Del 2 omfatter pushups (armhevninger) og walkouts. Denne øvelsen er en utfordring for hele kroppen, men du bør gjøre hver bevegelse perfekt hver gang. Disse korte treningsøktene er ment å være intense, så prøv så hardt som mulig.

Del 1: Start med 10 hoppe-lunges og spider lunges. Gjenta dette åtte ganger.

BMI utregning tips:
Du kan bruke gratis appen FreeBMI for å regne ut din BMI. Det er veldig lett å få nøyaktig BMI på denne måten. Prøv det nå!
4

Ta en 2 minutters pause og så fortsett med treningen!

Del 2: 10 pushups, 10 walkouts. Gjenta dette 8 ganger. Pushups kan være for mye, så du kan også gjøre øvelsen lettere. Hvis dette er for mye for deg, kan du bare gjøre 4 pushups per gang (eller hvor mange du kan klare).

5

Ikke glem å ta en pause når du er ferdig!

Konklusjon

Hvis du gjør dette minst 3 ganger per uke, vil du få kjempegod form og sikkert sunnere BMI. Lykke til og ikke gi opp! Stå på og prøv igjen og igjen, uansett hvor tungt det kans se ut å være.
Share on Pinterest
Share with your friends










Submit