"Vi viser deg, hvordan du kan spare penger!"

Hvordan gå ned i vekt lett og raskt

Av Anita Anita i Sunnere liv

I dag er det alle i samfunnet vårt som ønsker noe: gå den i vekt, være i kjempeform eller bygge muskler. Hvis det er mulig uten å gå på treningsstudio og uten å bruke penger. Ærlig talt, hvis det er mulig, helst uten å gjøre noe som helst. Når det gjelder å slanke deg, er det nesten mulig hvis du følger disse tips om hvordan gå ned i vekt uten svette. Men jeg må si at man må trene for å bygge muskler. Men jeg har noen tips om hvordan du kan gjøre det lettere.

Hva skal du gjøre for å gå ned i vekt

1

Mål tid når du spiser. Hvis du vanligvis spiser opp maten på 5 minutter, bruk minst 10. Hvis det vanligvis tar 10 minutter, gjør det til 20. Ta din tid når du spiser og gi magen tid til å kjenne hva som skjer. Jo saktere du spiser, desto spiser du mindre før din mage sender et signal at du er full. På denne måten vil du ikke overspise: en av de hovedårsakene til fettoppbygging og vektøkning.

2

Sov mer. Du vil ikke slanke deg bare ved å sove mer, men søvn er veldig viktig i kombinasjon med disse tipsene. Når du ikke får nok søvn, vil metabolismen din bli tregere og du vil forbrenne mindre kalorier. I tillegg vil du føle deg bedre etter en god natts søvn, og du vil også ha mer energi til å trene.

3

Bruk et høyt, smalt glass. Forskning viser at vi har en tendens til å helle mer i lave, brede beholdere enn vi heller i høye og smale beholdere. Derfor vil du drikke mindre hvis du bruker et høyt og smalt drikkeglass.

4

Drikk grønn te. Grønn te inneholder mye antioksidanter og ingen sukker og kalorier. Det er den perfekte drikk for å gå ned i vekt siden den også inneholder mange slags «nyttige» syrer. Disse sørger indirekte for at fettcellene slipper ut innholdet i blodet.

5

Spis hjemme. Når du spiser på restauranter, kan du aldri vite hva du spiser og hvordan det er tilberedt. Prøv å spise hjemme så mye du kan, på denne måten har du full kontroll over hva du spiser og hvordan du tilbereder det. I tillegg er det mye bedre for lommeboka di å spise hjemme, så du kan gå ned i vekt, samt spare!

Visste du...
…å være på diett er vanskelig.
Et internasjonalt team av forskere har funnet ut at det å slanke seg er en konstant kamp fordi cellene i hjernen husker mengden av fett i kroppen og prøver å holde den på samme nivået. Når folk er på diett, mener hjernen at kroppen sultner og initierer tiltak som hindrer en individ å gå ned i vekt.
6

Tygg tyggegummi når du er sulten. Når du er sulten og har lyst til å ta en matbit… gjør det ikke. Bare tygg på et stykke (sukkerfri) tyggegummi. Tyggegummi kan føre til at følelsen av sult forsvinner etter hvert, og du vil spise mindre og gå ned i vekt.

7

Ta en mindre tallerken. Bruk en mindre tallerken når du spiser middag. Vi pleier å spise med øynene våre. Når du har en større tallerken, vil du spise mer. Ta en mindre tallerken istedenfor, og på denne måten vil du ikke ta for mye mat. Dette er en enkel måte å spise mindre på.

8

Drikk mye vann. Vann har ingen kalorier og det gjør at du føler deg mett. Prøv å drikke vann før du spiser, på denne måten vil du føle deg mett tidligere og spise mindre.

9

Bytt hender når du spiser. Hvis du er høyrehendt, bruk ditt venstre hånd når du spiser, og omvendt. Dette vil gjøre at du spiser saktere, og hvis du spiser saktere, vil du samtidig spise mindre.

Hva annet? (Vil du bygge muskler?)

Det er nødvendig å trene for å bygge muskler. Men det er ikke nok bare å trene… Disse tipsene kommer til å hjelpe deg å bygge muskler veldig fort.

💪

💪 Oppvarming: Det er viktig å varme opp. Å gjennomføre en treningsøkt mens musklene er kalde er ikke bra for dem, og det hjelper deg ikke å bygge muskler heller.

💪 Hardere og kortere: Man skulle tro at det er bedre å være på treningsstudioet i tre timer enn i en time, men det er simpelthen ikke alltid sant. For å bygge muskler er det bedre å ta deg en kort, men intens trening enn en lang og relativt avlsappet en.

💪 Begrens cardio: Det er en å bygge muskler, og noe helt annet å gjennomføre cardioøvelser. Disse to passer ikke sammen. Hvis du ønsker å bygge muskler, bør du ikke ha for mye cardio.

💪 Tren hele kroppen: Ikke fokuser all din oppmerksomhet bare på en del av kroppen – biceps, triceps eller magemuskler. Du vil bygge mer muskler hvis du trener alle musklene, ikke bare noen få enkelte. Og du må ikke overdrive med bare en gruppe muskler heller.

💪 Spesielle øvelser: Gjennomfør spesielle øvelser som bygger opp muskler, som f.eks. magebøying (situps) for magemuskler, armheving (pushups) for triceps osv. Dette betyr ikke at du bare bør gjennomføre disse øvelsene (som jeg sa ovenfor), men ved siden av trening for hele kroppen, bør du også gjennomføre spesielle øvelser for enkelte muskelgrupper.

Tips: Gå ned i vekt og komme i form med Myprotein. Akkurat nå kan du spare penger på vekttap og fitness kosttilskudd med en Myprotein rabattkode.

Share on Pinterest
Share with your friends










Submit